Pühapäev, 4. detsember Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Lennuvälja laiendamine suurendab Kuressaare konkurentsivõimet (20)  
  Kuressaare lennujaama tegevjuhi Mati Tangu hinnangul aitab ligi 60 miljonit krooni maksma minev lennuvälja moderniseerimine tõsta linna konkurentsivõimet ja atraktiivsust.

Kuna riik kui omanik on leidnud täiendavaid vahendeid Kuressaare lennujaama kaasajastamiseks, algatati läinud aastal vastav detailplaneering ja ka keskkonnmõjude hindamine. Nende eesmärgiks on uurida võimalusi praegust 1500 meetri pikkust lennurada pikendada kuni 2000 meetrini. Lennuvälja moderniseerimine läheb kokku maksma umbes 60 miljonit krooni ja see sisaldab endas nii lennuraja pikendamist kui ka uute navigatsioonisüsteemide paigaldamist.

Planeeringu koostamine hetkel käib ja avalikustamiseni peaks see jõudma suve alguses. “Kui vaja, teeme ka mingeid selgitavaid koosolekuid,” rääkis Mati Tang, kelle sõnul tähendab lennuvälja laiendamine muu hulgas ka seda, et linn peaks lennuväljale maad juurde andma, et tagada rajale nõuetekohased ohutusribad.

Lennujaama direktor kinnitas, et rada Roomassaare sadama poole pikendada ei ole võimalik, kuna takistuseks on ühelt poolt ligidal asuvad sadamaehitised ja teisalt ei ole selles küljes piisavalt maadki. Seetõttu uuritakse võimalusi rada pikendada lennuvälja linnapoolses küljes.

Hajutab kahtlusi

Mati Tang ütles, et on teadlik Marientali ja Ida-Niidu kandi elanike kõhklustest lennuraja võimaliku pikendamise suhtes. “Mures on minu teada küll vähesed inimesed, aga igaühel on õigus selliste asjade pärast mures olla. Me tahame kindlasti kõiki laiendamisega seotud asjaolusid selgitada ja tahame, et planeeringuprotsess kulgeks viisakat rada pidi,” rääkis ta.

Tangu hinnangul ei ole inimeste hirmud ja vastuseis raja pikendamisele eriti põhjendatud. “Lennuväli on oma koha peal olnud ammu enne seda, kui lennukoridori maju hakati ehitama. Pealegi, igasugused keskkonna- ja ohutusnõuded, olgu need siis seotud müra või saastega, on Euroopa Liiduga liitumise järel läinud võrreldes Vene ajaga kordades karmimaks. Lennukid, mis seal tulevikus lendama võivad hakata, võivad küll suuremad olla, aga müratasemelt on nad kindlasti vaiksemad kui Vene lennukid olid. Seetõttu elutingimuste halvenemisest küll rääkida ei saa,” selgitas ta.

Tang rõhutas, et just kõikide asjaolude selgitamiseks viiaksegi läbi keskkonnamõjude hindamine, mille seadis planeeringu algatamisel tingimuseks ka linnavalitsus.

Alternatiivid küsitavad

Praeguse suure raja laiendamisele Roomassaare lennuväljal kuigi mõistlikke alternatiive ei ole. Teoreetiliselt võib rääkida praeguse väikese, Roomassaare teega ristuva raja pikendamisest ja väljaehitamisest. Aga see läheks Tangu sõnul maksma 50-100 miljonit krooni rohkem kui praegu kavandatavad tööd. Tuleks rajada ka kolmesaja meetri pikkune tunnel, et Roomassaare tee lennuraja ja ohutusala alt läbi viia. “Sellist raha täna kindlasti olemas ei ole,” nentis Tang.

Lennuvälja ümberkolimine oleks aga veel vähemalt kolm korda kallim. Mitteametlikult on räägitud küll lennuvälja võimalikust viimisest Astesse, kuid uue lennuvälja rajamisest Saaremaale pole Tangu teada ametlikult küll kusagil arutatud. “Tõsi, uues kohas saaks jaama täies hiilguses nullist üles ehitada. Aga suureks miinuseks oleks see, et jaam jääks linnast liiga kaugele. Praegu tulevad näiteks eralendurid ja jalutavad teinekord isegi jalgsi linna,” rääkis Tang.

Piirkonna arenguga seotud

Lennujaam ei eksisteeri iseenda, vaid kogu piirkonna hüvanguks, sõnas Tang. Kes tahab, et tema kodupaik edasi areneks, peab mõistma, et lennujaama olemasolu linna külje all on väga suur pluss, lisas ta.

Tang möönis, et kui kavandatud laiendamine ära jääb, ei juhtu lennujaamaga iseenesest midagi, aga tema arengul on kindel piir ees. Mis omakorda mõjutab kogu piirkonna arengut.

“Need asjad on omavahel väga tihedalt seotud. Suuremad lennukid, millega tasuks kusagilt kaugemalt Saaremaale kliente, turiste vedada, lihtsalt tulla ei saa. Väheneb piirkonna atraktiivsus ja kokkuvõttes konkurentsivõime,” märkis Tang, viidates näiteks Saarte mängudele, mille Saaremaal toimumine või mittetoimumine sõltub suuresti meie lennuvälja võimalustest.

“Kalliks jääb meie lennujaama pidamine niikuinii. Nende mahtudeni, kus Kuressaare lennujaam end ise ära hakkaks tasuma, on meil väga palju aega, kui selline aeg üldse kätte jõuab. Sellistes kohtades, nagu Saaremaa, peetakse teda ikkagi piirkonna kui terviku tarbeks,” märkis Tang.
 
  Mehis Tulk Meie Maa 08-03-2006  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Märts 2006 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Barbara, Barba, Parba, Varve, Varje, Varju 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 3861 Veebimajutus: www.eq.ee