Teisipäev, 21. märts Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Lennud Ruhnu toimuvad tulevikus eritingimustel  
  Kui Ruhnu liinile sobivat lennukit ei leidu, satub väikesaarte seadus aastaringse regulaarse transpordiühenduse tagamise punktis euronõuetega vastuollu.

Seni Kuressaare-Ruhnu-Pärnu lennuliini teenindanud AS Air Livonia teeb viimase reisi 28. aprillil. Air Livonia juhataja Ants Aringo ütles Meie Maale, et probleemiks An-28 tüüpi lennukiga edasi lendamiseks on saanud euronõuded, mida ei ole võimalik sajaprotsendiliselt täita.

Ei tasu ära

Aringo sõnul ei saa An-28-ga pärast 30. aprilli teha ka kommertslende, seega jätkuvat äri sellele lennukile pole mõtet üles ehitada. Ka Kihnu saare teenindamine võib samadel põhjustel lõppeda.

Ruhnu lennuliini teenindamiseks perioodil 1. mai 2006 kuni 30. aprill 2010 välja kuulutatud riigihankele esitas ainsana tähtaegselt taotluse AS Pakker Avio.

Saare maavalitsuse juurde moodustatud riigihankekomisjon otsustas taotlust mitte kvalifitseerida, kuna ettevõtte poolt pakutava lennuki An-28 jaoks on käesoleval hetkel võimalik saada lennuõigust vaid piiratud ajaks ja eritingimuste alusel.

“Sellest tulenevalt ei saa taotleja tagada hankelepingu täitmist kogu perioodi jooksul,” ütles Saare maavalitsuse majandusosakonna peaspetsialist Marek Raud.

“Ettevõte iseenesest sobib, kuna ta omab vastavat kogemust. Küsimus on aga lennukis An-28, mida nad pakuvad, ja ka perioodis, mille me konkursil välja kuulutasime. Me ei saa seda kvalifitseerida kogu hankeperioodi, nelja aasta peale,” sõnas Raud.

Euromaades An-i ei hooldata

Seni on Ruhnu- ja ka Kihnu-reise tehtud aastaid edukalt An-28 tüüpi lennukitega. Saare maavalitsuse andmeil aga ei saa An-i teenindust ja hooldust teha Euroopa Liidu maades. Lennuõigust saab pikendada vaid kolme või kuue kuu kaupa.

“Seda teed me tahamegi minna. Läheme sama ettevõttega edasi teist hankemenetlust pidi. Kasutame väljakuulutamiseta läbirääkimistega pakkumismenetlust ja sõlmime lepingu lühemaks perioodiks, arvatavasti aastaks,” ütles Raud.

Vallavanem Aare Sünteri sõnul on lennuliin Ruhnu rahvale vajalik nii talvel kui suvel. “Lennuk on ilmastikust vähem sõltuv kui laev,” sõnas ta, avaldades lootust, et lennuühendus saab siiski Ruhnu ja suure maa vahel võimalikuks.

Plaanis on teha ka Ruhnu lennurada pikemaks ja paigaldada sellele kõvakate. Milline täpsemalt, selgub koostöös Tallinna lennujaamaga. Raua sõnul loodab maavalitsus, et paari aasta pärast võivad Ruhnus maanduda ka pisut suuremad lennukid .

AS Pakker Avio on välja kasvanud 1990. aastal loodud firmast Ergon LG, firma peamisteks tegevusaladeks on lennukoolitus, takso- ja tellimuslennud. Kodulehe andmetel opereerib Pakker Avio seitsme lennuki ja kahe kopteriga.
 
  Svea Aavik Meie Maa 16-03-2006  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Märts 2006 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Pent, Pendo, Küllo, Külvo 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 4257 Veebimajutus: www.eq.ee