Pühapäev, 2. oktoober Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | prindi | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Lennujaama juht rahustab kahtlejaid  
  Kuressaare lennujaama direktor Mati Tang kinnitab, et linnavalitsuselt lennuvälja laiendamiskava tõkestamist soovivate linnaelanike kartused elutingimuste halvenemise kohta ei ole põhjendatud.

Mati Tang ütles, et Marientali ja Ida-Niidu elanike pöördumine linnavalitsuse ja volikogu poole talle eriline üllatus ei olnud. “Inimesed tunnevad muret oma kodude ja elamistingimuste pärast. Aga see mure on suuresti tingitud sellest, et et nad ei tea reaalset olukorda ega tänapäeva lennukitele esitatavaid nõudeid,” rääkis ta.

“Tänapäeval on võimalik palgata advokaate, PR-firmasid, kes hakkavad vahtu üles lööma. Minu teada linnavalitsuses sadade allkirjadega kirja küll ei ole. Võibolla see kusagil ka eksisteerib, sest sadade allkirjade kogumine ei ole kuigi keeruline,” rääkis Tang, kelle andmeil on linnale saadetud umbes kolmekümne allkirjaga paber.

Lennuraja pikendamise vastased toovad olulisemate argumentidena välja mürataseme suurenemise ja selle, et pikem rada toob tõusvad-maanduvad lennukid praegusega võrreldes elamute suhtes madalamale.

Müratase ei suurene

“Nõuded, mis tänapäeva õhusõidukitele esitatakse, on oluliselt teised, kui Vene ajal. Need kõik tuuakse keskkonnamõju hindamises ka välja,” sõnas Tang. Ta lükkas ümber kahtlused, et uued lennukid võiksid teha valjemat müra, kui praegu Kuressaaret väisavad õhusõidukid, viidates, et tsiviilotstarbeliste reaktiivlennukite müratase on madalam kui propellerlennukitel. “Ja mürarikkad hävituslennukid meil siia lendama ei hakka,” ütles Tang.

Just liialt kõrge müratase on ka põhjus, miks vanemate Vene lennukite lendamine Euroopa Liidu maadesse on keelatud. Ja selsamal põhjusel on ka probleemid Ruhnu liini teenindamisega, kuhu on vaja AN 28 asemele tänastele nõuetele vastavat lennukit. “Isiklikest kogemustest võin öelda, et kui Helsingist saabunud ATR 72 tegi müra, siis tund aega hiljem saabunud Ruhnu lennuki müra oli kaks korda valjem,” rääkis Tang.

Tulevad majadele lähemale

Tõusmine ja laskumine tuleb aga pikema lennuraja puhul tõepoolest elamutele lähemale. “Seda eitada ei saa, aga asja tuleb vaadata laiemalt,” nentis Tang. “Niisugusel juhul peaksime hakkama jõuliselt sõdima ka autode arvu edasise kasvu vastu,” sõnas ta, viidates, et lennukite heitgaaside kogused pole üldsegi märkimisväärsed.

“Progressile vastu seista ei ole mõistlik. Ja ei maksa arvata, et see areng tuleb kellegi arvelt. Kellegi elutingimused ei halvene. Tänapäeval tuleb arvestada sellega, et

autosid tuleb iga päev juurde, elutegevus aktiviseerub, müratase suureneb.

Kui keegi värsket õhku ja vaikset keskkonda ihkab, tuleb tal seda otsida kusagil Saaremaa teises otsas, suurtest teedest ja keskustest eemal,” rääkis lennujama direktor.

Huvi uute liinide vastu

Tang viitas, et kui me lennuvälja edasi ei arenda, on pikas perspektiivis kaotajaks 30 000 inimest, sealhulgas ka need kolmsada skeptikut. “Üks arengutee, milleks korraliku õhuvärava olemasolu kahtlemata on, lõigatakse lihtsalt ära,” nentis ta.

Meie lennuvälja pakutavaid võimalusi uuritakse pidevalt ja viimasel ajal järjest tihedamini. “Ma ei julge veel väita, et juba sel suvel tuleb mõni uus rahvusvaheline suund meile juurde, kuid tõsine huvi on olemas. Aga lennu- ja turismifirmad, kes neid asju ajavad, näevad meie praeguseid võimalusi. Nad hindavad olukorra ära ja jäävad ootele,” selgitas Tang.

Üks põhjus, mis Kuressaarde aastaringseid lennuprojekte pole juurde tulnud, on kindlasti ka uuendamist vajavad navigatsiooniseadmed. Aga kavandatava rekonstrueerimise käigus on plaanis vähemalt nende osaline uuendamine.

Kompromiss vajalik

“Kompromiss tuleb leida, seda enam, et olukord minu hinnangul hullemaks küll ei tohiks minna. Aga uuringud selleks tehaksegi, et asjas selgust saada. Elanikest üle sõita me ei kavatse, see pole meie eesmärk, seda ei luba ka demokraatlik elukorraldus,” rääkis Tang, kelle sõnul on planeeringu koostajate ja keskkonnamõju hindajatega lepingud sõlmitud ja tööd käivad.

Lennujaam Saaremaal pole ASile Tallinna Lennujaam ärilises mõttes tulus. “Kui lendamine läheb tihedamaks, lähevad jaama kulud suuremaks ja riik peab talle veel rohkem peale maksma. Riigi jaoks on tulu kaudne ehk regionaalpoliitiline. Majandus areneb, inimeste elu läheb paremaks. Ta on mõeldud ikkagi piirkonna edendamiseks ja tegelikult peaks investeeringute vajalikkust tõestama hoopis kohalik kogukond, mitte vastupidi,” rääkis lennujaama direktor.
 
  Mehis Tulk Meie Maa 08-04-2006  
 
Jaga | FacebookTwitter  |
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
 
<< Apr 2006 >>
ETKNRLP
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
  Kas vaktsineerid end, koroonaviiruse vastu?  
  Jah.  
  Ei.  
  Võibolla.  
  Olen juba vaktsineeritud.  
  Tulemus

Soovita hääletust
 
  Päevapakkumised
Facebook
Neti.ee
Google
Parvlaevade sõidugraafik
Ilmakaart
Krediidipank
Swedbank
SEB
Online raadiod
Lingileht
Saaremaa postiindeksid
 Leelo, Leela, Leeli 
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 1678 Veebimajutus: www.eq.ee