Laupäev, 15. august Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Täna kell 13:10
Temperatuur: 23.4°C
Õhurõhk: 762.5 mmHg
Õhuniiskus: 66 %
Tuule kiirus: 4.5 m/s
Vaata täpsemalt >
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Saaremaa lennuhange on lõppfaasis  
 
3 kommentaari
 
 
Vahur Reede 27-07-20, 12:29:54
Kes ei tea, millest jutt, neile kasvõi ainult pealkirjad siit samast Saarlase portaalist:

...
Saaremaa 22-12-17 Valitsus plaanib Saaremaa liinile tuua suurema lennuki
Saaremaa 17-04-18 Riik tahab Saaremaa liinile suuremat lennuki
Saaremaa 28-09-18 Saarte lennuliini hanke võitja selgub veel tänavu
Saaremaa 10-04-19 Transaviabaltika hakkab Saaremaa liinil lendama 46-kohalise lennukiga
Saaremaa 22-04-19 Nordica tütarfirma vaidlustas Kuressaare lennuhanke
Saaremaa 09-05-19 Transaviabaltika: ametlikku ettepanekut Kuressaare liinil jätkamiseks pole tehtud
Saaremaa 22-05-19 Transaviabaltika jätkab Kuressaare lennuliini teenindamist
Saaremaa 24-05-19 Maanteeamet seisab Saaremaa lennuhankega raske valiku ees
Saaremaa 01-06-19 Kuressaare lennuliini asjus peaks selgus saabuma uuel nädalal
Saaremaa 09-06-19 Maanteeamet tunnistas Tallinna-Kuressaare lennuhanke kehtetuks
Saaremaa 20-09-19 Maanteeameti lennuhange valmistas saarlastele suure pettumuse
Saaremaa 04-10-19 Saaremaa vald: Kuressaare lennuki vanus ei tohiks ületada 20 aastat
Saaremaa 08-10-19 Maanteeamet kaalub vanusepiiri lisamist Kuressaare lennuhankele
Saaremaa 21-10-19 Maanteeamet lisas Kuressaare lennuhankesse lennuki vanuse tingimuse
Saaremaa 14-01-20 Maanteeamet pikendas Kuressaare lennuhanke tähtaega
Saaremaa 20-05-20 Saarlased saavad Kuressaare liinile uuema lennuki
Saaremaa 04-06-20 Kuressaare liinil soovib lennata viis firmat
Saaremaa 21-07-20 Saaremaa lennuhange on lõppfaasis
-4   +15
Tige kala 28-07-20, 12:02:06
Et majanduses kehvad ajad ja siin valmistatakse ette lausa megarahapõletust ?!! Mõistus võiks koju tulla
-4   +16
Lennundushuviline 01-08-20, 16:38:18
Haridusele, eakate toetamiseks jne raha ei ole, aga selleks, et väike osa reisijatest saaks uue lennukiga pealinna töökohti hõivama minna raha on. Majanduses pidid ju viletsad ajad olema? Lennunduse doteerimine on mõistlik sellises riigis, kuid teatud piirides. Eelmisel hankel juhtuski ju nii, et üks lennuk osutus liiga "vanaks", siis sekkus rahandusministeerium ja ütles et teine pakkumine mis on üle 25 milli ka ei sobi. Tegelikult on tõepoolest ebamugav esmaspäeval-teisipäeva esimesel poolel vaadata reedeks ja pühapäevaks pileteid, aga eriti peale koroonapuhangut pole nõudlus nii suur, et vaja kohe 2 korda suuremat lennukit. Selle pärast ma soovingi, et vähemalt keegi võidaks seekord hanget, sest see vaidlustamine jne juba kõrini, küll aga tuleks siis mõnda asja üle vaadata. 33-kohaline oleks täiesti piisav. Asi on lihtsalt selles, et 7 kohta võrra suurem lennuk pole istekohtade arvu poolest tunduvalt suurem, aga 40 kohaline lennuk on juba teise tootja oma ja see nõuab palju suuremaid (u 6 miljonit eurot rohkem) lennujaama-, kütuse-, hoolduskulusid.
Teine küsimus mis hinna üles krutib on selles vanuse tingimuse tõlgendamises mis on ebakompetentne. Kahjuks ei ole sellest hankest huvitatud paljud lennufirmad kellel kõikidel on tingimustele vastavad lennukid. See tingimus ei ole Eestisse sobilik. Ehe näide on juba see, et maanteeameti esindaja ei vastanud meedia huvitavale küsimusele. Lennunduse infoallikad ütlevad, et NyxAiril on kõik lennukid 33 mitte 40 kohalised. Transaviabaltika tuli eelmisele hankele 1993a toodetud lennukiga ja vaidles kohtudega kas lennuki vanuse tingimus aus, seega pole neilgi sobivat lennukit. Regional Jetil aga on 72-kohaline lennuk mis ka oma hinna poolest riigile ei sobinud, samas pole mõtet et 2/3 oleks alati tühi.
Lennunduses on A,B,C ja D hooldused. See tähendab seda, et olenemata kas detail on väsinud, siis teatud aja tagant seda ikkagi vahetatakse välja, sest igal lennuki jupil on oma tähtaeg. Umbes 5-6a tagant vahetatakse kõiki detaile välja, seega pole mõistet vana või uus lennuk. See ei sarnane kuidagi auto remontimisega. Kui räägime reisimugavusest, siis mille poolest erineb 1995a toodetud ATR 2000a omast? Mina ei võtaks konkreetset 20a numbrit nii must-valgelt, vaid vaataks asju objektiivsemalt. Asi on selles, et näiteks tuntud lennukitootja ATR ehitas ATR42-500 tüüpi lennukeid aastatel 1995-2011, seega oleks loogilisem hankes täpsustada millise põlvkonna mudeli lennukitega tohib kandideeerida. 5a vanem lennuk on täpselt samasugune nagu 2000a VLA oma. Samas lähevad paljud firmad seda teed, et renoveerivad täielikult lennuki seest ära. Kui vanem lennuk krutiks ülesse hoolduskulusid, siis vanema lennuki omanik kunagi ei võidaks hankeid, sest tähtsaim kriteerium ongi hind. Praegu lendab liini 30a lennuk kuid ei ole märganud, et lennud ära jääksid, asi ikka selles milline peremees. Samas pole keegi vingunud, et teenus kehv, seega ei kõla see aktivistide ja ärimeeste vingumine siiralt ja usutavalt. Kuna Nordica üks vähestest kellel uus lennuk ja huvitatud antud hankel osalema, siis võib tagajärjeks juhtuda et ka see kord läheb luhta, sest hind liiga suur. Nad ise rääkisid et see liin pole nende eesmärk seega nad ei hakka hinna alla toomiseks väiksemat raudlindu soetama.
-0   +7
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
Saada meile vihje sündivast uudisest:


Sinu e-post:

5+4= (summa sõnaga)

» Haigla palub EMOsse tulijatel kanda maske (1)
» Ametikooli IT ja ettevõtluse õppekavarühmad said kvaliteedihindamisel maksimumi (6)
» Saaremaa lennuhange on lõppfaasis (3)
» Poolaastaga 100 elanikku lisaks (1)
» Tallink tühistab Riia–Saaremaa erireisi (1)
» Hugo Maide – intelligentne mees (2)
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 634 Veebimajutus: www.eq.ee