Pühapäev, 27. september Tee avaleheks |Hakka fänniks!
saarlane.ee
  Kalender
  Kontaktid
  Dokumendid
  Lemmikviited
  Koputaja
  Kasutaja profiil
Uudised
  Saaremaa
  Hiiumaa
  Eesti
  Välismaa
  Uus meedia
  Arhiiv
Kuulutused
Foorum
Kuhu minna?
Mängud
E-kaart
Galerii
Kataloog
I-kaart
Webmail
Naljanurk
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Toob Saarlase sinuni!
Täna kell 01:50
Temperatuur: 17.3°C
Õhurõhk: 758.1 mmHg
Õhuniiskus: 79 %
Tuule kiirus: 5 m/s
Vaata täpsemalt >
  E-post Parool .Uus kasutaja | Unustasin parooli
 
  | saada sõbrale | kommentaarid e-postile |  
  Kuressaare lennuhankele leiti võitja, tulemused vaidlustati taas  
 
4 kommentaari
 
 
Lennundushuviline 26-08-20, 15:36:05
Lennunduse dots on põhjendatud, kuid mitte nii suurtes kogustes nagu fiasko Regional Jet soovib. Ammugi teada et tahetakse nendele asja kätte mängida arvestades et nende probleemid pandeemiaga süvenesid veelgi. Aga miks peaks üldse raskel ajal kui keegi ei tea mis edasi toimub seda vaidlustust kaalutlusele võtma, asi on selles et hiljuti oli uudis mille sisuks oli- peale koroonajama reisijate arv kahanes. Tegu on alternatiivtranspordiga ehk mugavusteenusega, meie riigis nii tehaksegi et teistele asjadele öeldakse et raha pole, eks need tšinovnikud ise tahavadki lennukiga reisida. See vaidlustaja tahab lennata üle 70-kohalise lennukiga mille ühe (!) lennu hinnaks on u.8 tuhat eurot. See polnud üllatus et ükskõik kes hanke ei võidaks, Regional Jet vaidlustab. Olgu siinkohal mainitud et olen neutraalne lennundushuviline, kuid NyxAiri pakkumine on vägagi mõistlik. Lennuk ei pea olema 3 korda suurem, sest pole jätkusuutlik tühje kohti vedada, küll aga on küll tüütu 5-7 päeva ette piletit osta, see vaidlustamiste jada on juba mulle kui teistele reisijatele vääga kõrini. Tahtsime ju saada paremat teenust, paistab et sellest saab ainult unistada. Me võime kasvõi 200 koh lennuki panna, aga meie riik ei ole selline et suudaks ükskõik millise hinna kinni maksta. See vanuse tingimuse loobumise plaan oligi et vähendada hinda ning nüansse arvestades et lennuki vanus ei oma tähtsust, paljud firmad ekspluatatsiooni käugus vahetavad istmeid. Hangetes märgitakse tavaliselt eeldatavat hinda, Regional Jeti oma on kõvasti sellest üle. Saamatus kuubis!

"See tähendab, et mitu aastat kestnud otsingud liinile uue teenindaja leidmiseks jätkuvad."
Kas keegi oskaks mulle vastata miks? Tavaliselt tuleb ju vaidlustamiste puhul vako komisjon kokku kes otsustab kas rahuldada asja, seejärel saab hankel osaleja omakorda seda otsust kohtus vaidlustada mitte ei tühistata kohe hanke tulemust.
-3   +8
reisija 26-08-20, 22:05:30
Tõesti on see vaidlustamine tüütu, palun jätke (eriti antud olukorras) vaidlustus rahuldamata, sest Regional Jet ei ole usaldusväärne firma, nende pakutud hind ei ole normaalne, suur ja mõttetu maksumaksja raha põletamine! Pole mõtet nii hoogu minna lennuki suurusega kui reisijaid pole nii palju, milleks peaks heal juhul 3/4 lennukist tühi olema?
-4   +3
Arvamus 27-08-20, 15:31:40
Lugupeetud lugejad!
Hankes võiks olla ka märgitud istekohtade või hinna maksimum, sest nagu varem nägime ei suuda 40-46 kohaline lennuk konkureerida hinna poolest 70 kohalisega. On alatu nii maksumaksja raha mida meie peame solidaarselt maksma maksude kaudu kasutada antud vaidluse rahuldamise kaudu. NyxAiri pakkumus oli tõepoolest kokkuvõttes parim. Inimesed tahavad et hange oleks edukas, kuid Eesti riik ei suuda eriti antud ajal maksta ükskõik mis hinda. Praegu kordub sama muster, vako kui ka maanteeamet peaks luhtunud konkursi vigadest õppima.
Pole otstarbekas vedada rahakuluka masinaga tühje kohti kui istekohtade puudus on ainult tipp-päevadel.
Samuti tuleks meelitada juurde rohkem tingimustele vastavaid vedajaid vanuse tingimuse objektiivsema hindamisega, eelmine ebaõnnestunud hange huvitas väheseid vedajaid. Lennukogemus erinevate lennukitega näitab et uuem lennuk võib olla tunduvalt kehvemas seisundis reisija jaoks. Arusaadav et tahetakse head teenust kuid see on kvaliteeditingimus ja keegi ei tahaks üldse ilma suurema lennukita jääda, leian et tegemist on ühe vedaja teisele soosimisega, on vähe tingimustele vastavaid pakkujaid ning Regional Jeti pakkumine on riigile kallis. Vanem lennuk ei näita kuidagi turvalisust ega põhjusta hea käitamise puhul reiside ärajäämist, paljud ettevõtted värske masinapargiga ei näita reaalsuses head lendude toimumist. Number näitab lennuki kandva kere vanust, seejuures on kõik teised detailid vahetatud, tänapäeval on kõik reeglid väga ranged, on palju vedajaid kes kasutavad vanemaid lennukeid. 65% võib olla küll maailmas alla 20a, kuid antud regioonis ei ole regionaallendudel palju uusi lennukeid.
20. a tingimust võetakse liiga must-valgelt, sest paar aastat vanem lennuk pole kindlasti halvem. Enamus tuntuid turboprop regionaallennukite tootjaid (ATR, Saab, Fokker, Jetstream, Bombardier Q) pakuvad lennukeid väga erinevates modifikatsioonides erineva mootorivalikuga mida on võimalik vahetada. On vaiksemaid, keskkonnahoidlikumaid. Peamine tingimus on reeglina ühe lennu hind kuhu käib ka hooldus jne, kui lühikestel regionaallendudel vajaks kere maandumisel tihti remonti, siis ei võidaks ükski vana lennuki käitaja. Ka keskkonnale ja mürale on omad ranged reeglid. Vaevalt oleks 70 kohaline lennuk vaiksem. Näiteks ATR ehitas oma -500 seeria lennukeid aastatel 1995-2010 ehk 2010 lennuk on oma põhiomaduste poolest samasugune nagu 1995a oma. Vaiksemad kuid võimsamad ja keskonnasäästlikumad mootorid, uus cockpit täpse ja kaasaegse navigatsiooniga, uuemad ja mugavamad istmed (interjöör), parem valgustus ja ventilatsioon, suuremad pagasiruumid, suurem õhkutõusu mass jne.

Objektiivsem oleks täpsustada millised mudelid ja modifikatsioonid on lubatud hankele, milline konfiguratsioon (varem ei olnud prioriteediks vedada ühe lennukiga võimalikult palju rahvast), millal ja kas on lennukit viimati seest renoveeritud (Finnair, Ryanair muutis oma vanemaid raudlinde seest äratundmatuseni) või nagu ronginduses kutsuda kohale pakkuja lennukit hindama delegatsiooni. Või lisatingimusena anda näiteks rohkem punkte uuema lennuki pakkujale (andes iga aasta eest teatud arv punkte), kuid jätta põhitingimuseks hinna, mitte välistada 2000a-st paar aastat vanemat. Mis vahe on 1996/1998/2000/2002a lennukitel? Ei ole suurt vahet.
Tingimus on põhjendatud, kuid mitte sellises võtmes ja asjaolul kui see ei riku konkurentsi, sest vastasel juhul võib kallim lainer mis on üks ainukestest vanuse poolest vastav antud hankel keda huvitab hankel osalemine ka ebasobivaks osutada ja ka see sama protestijast sihtgrupp jääb üldse uue lennukita.
Aitäh tähelepanu eest!
-3   +8
Lukaš 01-09-20, 17:55:00
Demokraatia on halb otsustaja, vaja on ühte rahva poolt usaldatud juhti.
-3   +0
 
 
Lisa oma kommentaar
Nimi
E-Post
 
 
 
 
  Otsing Saarlasest
Saada meile vihje sündivast uudisest:


Sinu e-post:

5+4= (summa sõnaga)

» Saaremaad külastab eestlaste kõrval varasemast rohkem lätlasi ja leedukaid (1)
» Komisjon ei rahuldanud Regional Jeti vaidlustust Saaremaa lennuhankes (3)
» Eesti tõstab Soomest ja Baltikumist tulijatele nakatumisnäitaja 25 peale (3)
» Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid ajaloolise Rally Estonia (1)
» Saaremaal on viirusega kokkupuutunuid rohkem, kui arvati (6)
» Kuressaare lennuhankele leiti võitja, tulemused vaidlustati taas (4)
» SpaceX-i kosmosekapsel maandus edukalt (1)
» Haigla palub EMOsse tulijatel kanda maske (1)
© Deevision Webgraphics Kontakt | Reklaam | Screensaver | Rss | Külastajaid 2292 Veebimajutus: www.eq.ee